Jag började 1999 med min Ford Anglia. Motorn var en fyrcylindrig pinto. Det gick inget vidare. Det vill man helst glömma.

2000 gick lite bättre, växellådor och drivaxlar gick sönder hela tiden. Efter det bytte jag till Chrysler fyrväxlad man. växellåda. och Chrysler 8/¾. bakaxel. Sen började det falla på plats.

2001 blev jag tvåa i Nordic i Pro-Tech. 

Till säsongen 2002 hade jag byggt en ny motor på 2,3 liter som blev en vinnare till slut. Av sju tävlingar i SDC stod jag på pallen i sex. I Tullinge  körde jag mina första "tior". Som bäst 10,91 sek. i finalen. I finalen Landskrona lyckades jag vinna och säkrade cupen
(på bättre reaktion).

2003 byggde vi nytt rörchassi med smallblock "cheva" och PG-låda, med hjälp av Torbjörn Nösdahl samt Stefan Persson, BEMEK Staffanstorp och Nils Olofsson. Jag körde Mantorp första rundan 9,906 kval-fyra, djävligt roligt. Som bäst med denna lilla 358 9,46/sec /229 km. 60 foot, 1,30.